The The Correlation Of Human Resource Management To The Quality Of Teachers In Learning
Indonesia
Keywords:
HR Management, Teaching Quality, EducatorAbstract
This study aims to determine the effect of human resource management on the teaching quality of educators at MIN 6 Lampung Selatan. This type of research is a correlation. Collecting data in this study used a human resource management scale and a scale of quality educators. The prerequisite test for data analysis included normality and linearity tests. Data analysis was performed using correlation calculations, with linearity test, homogeneity test, F test, and regression test assisted by the Statistical Package for Science (SPSS 25). The results of this study indicate that human resources have a significant effect on the teaching quality of teachers in MIN 6 Lampung Selatan.
References
Afandi, P. (2018). Manajeman Sumber Daya Manusia (Teori, Konsep, dan Indikator). Zanafa Publishing.
Ash-Shidiqie, J. (1996). Sumber Daya untuk Manusia Indonesia Masa Depan. Mizan.
Bafadal, I. (2003). Manajemen Peningkatan Mutu Sekolah Dasar Dari Sentralisasi Menuju Desentralisasi. Bumi Aksara.
Cox. (2006). Inquiry In Sosial Studies. Journal Of Thought, 3(4).
Daulay, H. P. (2004). Pendidikan Islam dalam Sistem Pendidikan Nasional di Indonesia. Prenada Media Group.
Fatoni. (2000). Menjadi Pendidik Idaman. press.
Hakim, L. (2016). Pemerataan akses pendidikan bagi rakyat sesuai dengan amanat Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional. EduTech: Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 2(1), 53–64.
Hamalik, O. (2013). Pendidikan Guru. Remaja Rosdakarya Offset.
Iswantir. (2017). Integritas Pendidik Profesional Dalam Melaksanakan Tugas dan Tanggung Jawabnya Prespektif Pendidikan Islam. Conference Prociding, 1, 3036–3057.
Janna, S. R. (2013). Konsep Pendidikan Anak Dalam Perspektif Al-Ghazali ( Implikasinya Dalam Pendidikan Agama Islam ). Jurnal Al-Ta’dib, 6(2), 41–55.
Krismiyati, K. (2017). Pengembangan Sumber Daya Manusia dalam Meningkatkan Kualitas Pendidikan di SD Negeri Inpres Angkasa Biak. Jurnal Office, 3(1), 43. https://doi.org/10.26858/jo.v3i1.3459
Makhmudah, S. (2016). UPAYA MEMPERBAIKI KUALITAS GURU DENGAN Absract : Jurnal Studi Islam, 11(1), 80–103.
Marlina. (2017). Pendidik Dalam Konteks Pendidikan Islam. Jurnal Pendidikan Islam Al-I’tibar, 3(1), 27–40.
Mukhyi, & Hudiyanto. (1996). Pengantar Manajemen Sumberdaya Manusia. Gunadarma.
Mustofa. (2012). Upaya Pengembangan Profesionalisme Guru di Indonesia. Jurnal Ekonomi Dan Pendidikan, 4(1), 76–88. https://doi.org/10.21831/jep.v4i1.619
Rijal, F. (2018). Guru Profesional Dalam Konsep Kurikulum 2013. Jurnal Mudarrisuna, 8(2), 328–346.
Sidik, F. (2016). Guru Berkualitas Untuk Sumber Daya Manusia Berkualitas. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 4(2), 109–114.
Siswantari. (2011). Kompetensi Pendidik Dan Tenaga Kependidikan Pada Pendidikan Nonformal. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 17(5), 539. https://doi.org/10.24832/jpnk.v17i5.47
Suebachan, A. (2014). Saatnya Anda Jadi Pendidik Terhebat. In Azna Books.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Pendidikan : Pendekatan Kuantitatif, kualitatif dan R&D. Alfabeta.
Suhartono, S. (2010). Wawasan pendidikan: Sebuah pengantar pendidikan. Ar-Ruzz Media.
Suparto. (2016). Manajemen Sumber Daya Manusia (SDM) Guru dalam Peningkatan Mutu Pendidikan di Madrasah Ibtidaiyah Al-Islam Kota Bengkulu. An-Nizom, 1(2), 275–285.
Susiawan, S., & Muhid, A. (2015). Kepemimpinan Transformasional, Kepuasan Kerja dan Komitmen Organisasi. Persona, Jurnal Psikologi Indonesia, 4(03), 304–313.
Tjokrowinoto, M. (1995). Pembangunan Dilema dan Tantangan. Pustaka Belajar.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Jurnal Al-Mafahim: Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.