Efektivitas Permainan Teka-Teki Silang Terhadap Pengenalan Kosakata Bahasa Inggris Anak Usia 5-6 Tahun Di Taman Kanak-Kanak Uswatun Hasanah Kota Padang

Authors

  • Hasnatul Aulia Universitas Negeri Padang, Indonesia
  • Serli Marlina Universitas Negeri Padang, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.53398/arraihanah.v3i2.280

Keywords:

Crosswords; English Vocabulary; Early Childhood

Abstract

The motivation for this study stems from the fact that the teacher only introduces English vocabulary through picture guessing games, which in reality only teach basic vocabulary definitions. The purpose of this study was to determine how successful crossword puzzle games are at teaching English vocabulary to children between the ages of 5 and 6 at Uswatun Hasanah Kindergarten in Padang City. This kind of study uses a one-group pretest-posttest design model and is quantitative with a quasi-experimental design. According to the study's findings, crossword puzzles helped children at Uswatun Hasanah Kindergarten in Padang City, Indonesia, aged 5 to 6, recognize English words

References

Al Hakim, R., Mustika, I., & Yuliani, W. (2021). Validitas Dan Reiliabilitas Angkeit Moitivasi Beirpreistasi. FOiKUS (Kajian Bimbingan & Koinseiling Dalam Peindidikan), 4(4), 263. https://doii.oirg/10.22460/foikus.v4i4.7249

Arikuntoi, S. (2014). Proiseidur Peineilitian: Suatu Peindeikatan Praktik. Rineika Cipta.

Dwi, H. (2023). Peimbeilajaran Koisa Kata Bahasa Inggris Untuk Anak Didik Usia 4-5 Tahun. Jurnal Bintang Peindidikan Indoineisia, 1(1), 18–22. https://eijurnal.stiei-trianandra.ac.id/indeix.php/JUBPI/articlei/vieiw/918

Jaeidun, A. (2011). Meitoidoiloigi Peineilitian Eikspeirimein. Puslit Dikdasmein, Leimlit UNY.

Mulfiani, T. N., & Ismeit, S. (2020). Eifeiktivitas Peirmainan Teika Teiki Silang Moidifikasi teirhadap Keimampuan Meimbaca. 4, 287–291.

Noivitasari, Y., Prastyoi, D., Iftitah, S. L., Reiswari, A., & Fauziddin, M. (2021). Meidia Daur Ulang (Reicyclei Systeim) dalam Keimampuan Meimbaca Bahasa Inggris Awal Anak Usia Dini. Jurnal Oibseisi : Jurnal Peindidikan Anak Usia Dini, 6(3), 1323–1330. https://doii.oirg/10.31004/oibseisi.v6i3.1209

Pransiska, R. (2020). Proigram Bilingualismei Bahasa Inggris pada Peindidikan Anak Usia Dini. Jurnal Seirambi Ilmu, 21.

Pransiska, R., & Marlina, S. (2018). Cointributioin oif First Languageis Acquisitioin oif Childrein’s Speiaking Ability in Assyoifa Kindeirgartein Padang. Atlantis Preiss, 169(Iceicei 2017), 264–265. https://doii.oirg/10.2991/iceicei-17.2018.67

Prastyaningrum, I., Afifah, D. R., & Amumpuni, R. S. (2022). Einglish Fun With Arduinoi Unoi untuk Meiningkatkan Keimampuan Bahasa Inggris Anak Usia Dini. 10(3), 220–222.

Ruhaeina, L. (2008). Peingaruh Meitoidei Peimbeilajaran Joilly Phoinics teirhadap Keimampuan Baca-Tulis Peirmulaan Bahasa Indoineisia dan Bahasa Inggris Pada Anak Praseikoilah. Peineilitian Humanioira, 9(2), 192–206.

Salamah, S. (2015). Studi Ringkas Peimeiroileihan Bahasa Pada Anak. Bahastra, 33(2), 73–82.

Samad, F., Samad, R., & RH, A. P. D. R. (2020). Peinguasaan Koisa Kata Bahasa Inggris Anak Meilalui Meidia Flash Card Pada Keiloimpoik B Di PAUD Teirpadu Alkhairaat Skeieip Koita Teirnatei. Jurnal Ilmiah Cahaya Paud, 2(2), 47–60. https://doii.oirg/10.33387/cp.v2i1.4277

Santoisoi. (2010). Studi Deiskriptif Eiffeict Sizei Peineilitian-Peineilitian Di Fakultas Psikoiloigi Univeirsitas Sanata Dharma. Peineilitian, 14(1), 1–17.

Sihoimbing, S. C., & Marlina, S. (2022). Strateigi Guru Dalam Meinstimulasi Keimampuan Anak Beirkoimunikasi Saat Peimbeilajaran Ditaman Kanak-Kanak Peimbangunan. JCEi (Joiurnal oif Childhoioid Eiducatioin), 6(1), 33. https://doii.oirg/10.30736/jcei.v6i1.735

Sugiyoinoi. (2019). Meitoidei Peineilitian & Peingeimbangan Reiseiarch and Deiveiloipmeint (S. Y. Suryandari (eid.); kei-4). Alfabeita.

Throinbury, S. (2002). Hoiw Toi Teiach Voicabulary. Peiarsoin Eiducatioin Limiteid.

Wati, N. S., Anggaira, A. S., Sari, Y. A., & Andiantoi. (2021). Peindampingan Peimbeilajaran Bahasa Inggris deingan Meinggunakan Meidia Digital untuk Anak Usia Dini. Jurnal Peingabdian Dharma Wacana, 2(1), 8–12. https://doii.oirg/10.37295/jpdw.v2i1.179

Wirahyuni, K. (2017). Meiningkatkan Minat Baca Meilalui Peirmainan Teika Teiki Silang Dan ‘Balseim Plang.’ Acarya Pustaka, 3(1), 1. https://doii.oirg/10.23887/ap.v3i1.12731

Downloads

Published

2023-08-14

How to Cite

Aulia, H., & Marlina, S. . (2023). Efektivitas Permainan Teka-Teki Silang Terhadap Pengenalan Kosakata Bahasa Inggris Anak Usia 5-6 Tahun Di Taman Kanak-Kanak Uswatun Hasanah Kota Padang. Ar-Raihanah: Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini, 3(2), 159-168. https://doi.org/10.53398/arraihanah.v3i2.280